Partille-Johnny

Medans jag satt här och försöker leta upp bilder till min kalender, så kom jag ihåg en artikel jag läse förra veckan,så här stod det:




"Tofsarna" är viktigast.
Christofer Berg, 20 från Vadstena, brukar sätta tre hårsnoddar som klämmer åt runt varje byxben, men vissa "Partille- Johnnys" har 20 stycken i rad.
Sen måste man få till rätt spret i håret.
- Jag använder plattång, som de flesta PJ:s. Jag fönar också, och använder vax av märket d:fi och daxwax och sen sprej på det, säger Christofer.
"Partille-Johnny" heter trenden som under våren började spridas bland unga killar i hela landet.

Från arbetarklassen.
Den sägs härstamma från Partille, en medelklassförort till Göteborg.
Men på nätet diskuteras om ursprunget kan vara "Jersey trash" och "guidos", en amerikansk arbetarklasskultur med italienska rötter från staden New Jersey.
- Många använder brunkräm och foundation, och även idomin på läpparna som gör att dom ska se fylligare och rosa ut, säger Christofer.
Stilen, som ser ut som en blandning av brats, rockkillar och penntroll, väcker mycket känslor.
Många avskyr "Partille-johnnys" - eller "Täbbs", som de kallas i Stockholm efter förorten Täby.
- De kallar oss feminina bara för vi bryr oss om hur vi ser ut. Men på stan ser man hur tjejerna tittar på en. Det första de tittar på är håret. Sen tittar de längs benen och när de ser att man har tofsar där, då ler dom bara, säger Christofer.



Ursäkta, men vad Fan?
Tjejer kollar på oss när vi går förbi. FÖR ATT SKRATTA JA...Det här är det dummaste jag någonsin sett, så det är väl såklart man stannar och glor. Tofsar på benen, i olika färger. Dagis någon?

(Det här går i kategorin humor för det är så löjligt!)

Åsikter
Från: Gullan

hahaha läste4 om det också, asså det ser ju så dumt ut, man skäms ju över att killarna här i sverige går runt så där! Det skriker fjortis stile om det bara, haha hållermed om det där med att tjejerna stannar, hur blåst får man vara? "och då ler dem", haha ja för att dem ttycker aqtt det ser löjligt ut! åh, vad ska detr bli av den här världens :;P?

2009-08-10 @ 11:23:55
URL: http://gulbachm.blogg.se/
Från: Gullan

vet, det är bara så pinsamt, skulle dö om min liellebror gick runt så, och så gör det säkert sjukt ont också och så får dem blodförstoppning ocksåå i benen! där tog blodcirkulatuionen sluut

2009-08-10 @ 18:50:55
URL: http://gulbachm.blogg.se/

Dela med dig av dina åsikter:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej)

Blogg:

Tankar:

Trackback
RSS 2.0